Tuesday, December 22, 2009

penghijrahan tu penting..

dengan segala syukurnye,,aku nk tulis n luahkan yang kak ina dh offer aku g seremban..amik training jd cikgu..huhhuu..walaupun aku xyakin tapi insyaAllah,,berkat usaha n tawakal,,aku xkan mengalah sebelum hari interview tu tiba..aku jadi amik kursus tu pun just utk penuhkan masa terluang aku ni,,,aku ajak ruru utk join sbb aku taw die nak sangat keje n yg pntg keje tu xsruh kami bukak tudung..if kitaorg jadi cikgu kat stu(cikgu tadika je),,at least kitaorg ad pengalaman...xar buang masa..lgpun aku dh discuss with ruru,,tiap2 weekend kitaorg akn pg class speaking...asalnye nk amik kat bahau je,,tapi bila kak ina dh offer,,aku nekad aku akn blja sume tu kat seremban..pasal lesen kereta,,insyaAllah,,aku dapat selesaikan jugak t..kita kene yakin..confident tu pntg utk kita maju dalam kehidupan..skrg aku nekad n aku harap tu keputusan yang terbaik Allah berikan pada aku..aku tetap akan pergi seremban n blaja kat sne..amin...

No comments:

penghijrahan tu penting..

dengan segala syukurnye,,aku nk tulis n luahkan yang kak ina dh offer aku g seremban..amik training jd cikgu..huhhuu..walaupun aku xyakin tapi insyaAllah,,berkat usaha n tawakal,,aku xkan mengalah sebelum hari interview tu tiba..aku jadi amik kursus tu pun just utk penuhkan masa terluang aku ni,,,aku ajak ruru utk join sbb aku taw die nak sangat keje n yg pntg keje tu xsruh kami bukak tudung..if kitaorg jadi cikgu kat stu(cikgu tadika je),,at least kitaorg ad pengalaman...xar buang masa..lgpun aku dh discuss with ruru,,tiap2 weekend kitaorg akn pg class speaking...asalnye nk amik kat bahau je,,tapi bila kak ina dh offer,,aku nekad aku akn blja sume tu kat seremban..pasal lesen kereta,,insyaAllah,,aku dapat selesaikan jugak t..kita kene yakin..confident tu pntg utk kita maju dalam kehidupan..skrg aku nekad n aku harap tu keputusan yang terbaik Allah berikan pada aku..aku tetap akan pergi seremban n blaja kat sne..amin...

No comments: