Wednesday, January 6, 2010

500 in 1 day.

bismillah..
ha,,tu ar tajuk post kite pada hari rabu yang indah ni..dalam masa 1 hari aku dah menghabiskan rm 500 duit ayah aku..just untuk lesen and tusyen communication and tusyen komputer..serba salah sangat..tapi tu semua untuk kepentingan pada masa hadapan..cakap pasal lesen,disebabkan ayah aku dah menghabiskan duit yang cukup banyak( RM 370),so,,aku nekad aku akan belajar betul2 untuk lesen tu,and xpayah nak ulang.nanti membazir duit ayah aku..huhu..tusyen tu memang xleh nak elak ar sebab my mum nak aku belajar,,lagipun benda tu penting kan..hari ni aku dah berjaya menghabiskan buku Ketika Cinta Bertasbih..memang best.xrugi beli..bila dah habis,,aku terfikir,kenapa kat Malaysia susah nak cari buku / novel yang bertemakan islamik..maksudnya penulis novel Malaysia kebanyakannya tulis novel yang mengisahkan cinta remaja time ngah belajar..bukan ar nak marah,just patutnya penulis-penulis novel ni ambil kesempatan untuk berdakwah dalam kalangan remaja yang suka baca novel zaman sekarang ni..masukkan hadis-hadis,,ayat-ayat Al-Quran dalam novel,,kan bagus camtu..novel yang bersepah sekarang ni bukan nye mengajar kita untuk makin rapat dengan Allah,,tapi makin menjauhkan diri..sebaliknya makin pandai bermain kata dengan manusia(apsal aku emo sangat ni??)..

seuntai kata : apa yang aku ank cakap lagi???

No comments:

500 in 1 day.

bismillah..
ha,,tu ar tajuk post kite pada hari rabu yang indah ni..dalam masa 1 hari aku dah menghabiskan rm 500 duit ayah aku..just untuk lesen and tusyen communication and tusyen komputer..serba salah sangat..tapi tu semua untuk kepentingan pada masa hadapan..cakap pasal lesen,disebabkan ayah aku dah menghabiskan duit yang cukup banyak( RM 370),so,,aku nekad aku akan belajar betul2 untuk lesen tu,and xpayah nak ulang.nanti membazir duit ayah aku..huhu..tusyen tu memang xleh nak elak ar sebab my mum nak aku belajar,,lagipun benda tu penting kan..hari ni aku dah berjaya menghabiskan buku Ketika Cinta Bertasbih..memang best.xrugi beli..bila dah habis,,aku terfikir,kenapa kat Malaysia susah nak cari buku / novel yang bertemakan islamik..maksudnya penulis novel Malaysia kebanyakannya tulis novel yang mengisahkan cinta remaja time ngah belajar..bukan ar nak marah,just patutnya penulis-penulis novel ni ambil kesempatan untuk berdakwah dalam kalangan remaja yang suka baca novel zaman sekarang ni..masukkan hadis-hadis,,ayat-ayat Al-Quran dalam novel,,kan bagus camtu..novel yang bersepah sekarang ni bukan nye mengajar kita untuk makin rapat dengan Allah,,tapi makin menjauhkan diri..sebaliknya makin pandai bermain kata dengan manusia(apsal aku emo sangat ni??)..

seuntai kata : apa yang aku ank cakap lagi???

No comments: