Sunday, January 17, 2010

apa sebenarnya yang kita cari????

selawat keatas nabi Muhammmad S.A.W..
BISMILLAH....

hari nie sekali lagi aku memikirkan,,apa sebenarnya yang kita cari dalam hidup nie..macam-macam yang terlintas kat otak yang dikurniakan Allah nie...kat sini,,aku nak list kan antara perkara yang always menjadi matlamat hidup seseorang yang kadang-kadang macam tak pernah puas dengan kehidupan dieorang..

  • cari duit,duit,duit,
  • cari perempuan (maybe untuk jadi isteri ke 2,ke 3,ke 4,)
  • mengejar kemewahan dunia
  • cari keseronokan dunia
  • enjoy sepanjang masa
  • nak dapatkan kereta baru
  • dapatkan rumah baru
  • dapat gelaran dato'
tu ar antara matlamat hidup orang zaman moden ni..pelik kan..aku tak pernah lagi dengar orang cakap "azam tahun baru saya nak tambah pahala,untuk jadi bekal dalam kubur"..semua akan cakap matlamat yang tersenarai tu..termasuk ar aku..apa yang aku cakap and fikir sebab aku sedar aku pon pernah buat benda yang sama..ha,,tetiba aku teringat kat something happen kat aku..ada kawan aku(budak pandai),,ex-student school aku...die cakap time die belajar kat tempat aku dulu die xjumpe nikmat Islam..ish,,,berat betul tuduhan tu..aku nak marah tapi tak boleh sebab aku tau tu bukan salah die..nikmat Islam tu perlu dicari,,bukan muncul depan mata..aku dah pun explain kat die,,and die tarik balik tuduhan tu..huhu..Alhamdulillah..ada lagi satu perkara yang buat aku pelik,,lagi musykil..aku nie jenis yang suka pakai baju labuh,,kalau aku tak jumpa baju camtu,,aku akan pakai baju yang orang akan cakap baju tu lagi besar dari aku..ha,biar kan..bila aku jalan kat luar,,aku selalu pandang and tengok,,lelaki-lelaki suka tegur(mengorat)perempuan yang pakai baju ketat..bak kata ustazah aku dulu,,pakai baju baby,,tak pun pakai baju adik die dulu..aku tau perempuan yang pakai baju macam aku tak akan dipandang oleh lelaki-lelaki zaman sekarang..susah nak jumpa..aku tak kisah pon,,janji hati aku puas...tak dapat cinta dunia tak pe ar..janji cinta akhirat aku punya..huhu..bila aku tengok lelaki-lelaki nie senyum-senyum pandang perempuan pakai baju ketat tu,,aku nak je tanya,, apa sebenarnya yang dieorang fikir..fikir cantik baju perempuan tu,,atau cantik bentuk badan perempuan tu..ish,,takut aku nak fikir...soalan untuk hari nie,,apa sebenarnya yang difikirkan oleh lelaki-lelaki tersebut??????

No comments:

apa sebenarnya yang kita cari????

selawat keatas nabi Muhammmad S.A.W..
BISMILLAH....

hari nie sekali lagi aku memikirkan,,apa sebenarnya yang kita cari dalam hidup nie..macam-macam yang terlintas kat otak yang dikurniakan Allah nie...kat sini,,aku nak list kan antara perkara yang always menjadi matlamat hidup seseorang yang kadang-kadang macam tak pernah puas dengan kehidupan dieorang..

  • cari duit,duit,duit,
  • cari perempuan (maybe untuk jadi isteri ke 2,ke 3,ke 4,)
  • mengejar kemewahan dunia
  • cari keseronokan dunia
  • enjoy sepanjang masa
  • nak dapatkan kereta baru
  • dapatkan rumah baru
  • dapat gelaran dato'
tu ar antara matlamat hidup orang zaman moden ni..pelik kan..aku tak pernah lagi dengar orang cakap "azam tahun baru saya nak tambah pahala,untuk jadi bekal dalam kubur"..semua akan cakap matlamat yang tersenarai tu..termasuk ar aku..apa yang aku cakap and fikir sebab aku sedar aku pon pernah buat benda yang sama..ha,,tetiba aku teringat kat something happen kat aku..ada kawan aku(budak pandai),,ex-student school aku...die cakap time die belajar kat tempat aku dulu die xjumpe nikmat Islam..ish,,,berat betul tuduhan tu..aku nak marah tapi tak boleh sebab aku tau tu bukan salah die..nikmat Islam tu perlu dicari,,bukan muncul depan mata..aku dah pun explain kat die,,and die tarik balik tuduhan tu..huhu..Alhamdulillah..ada lagi satu perkara yang buat aku pelik,,lagi musykil..aku nie jenis yang suka pakai baju labuh,,kalau aku tak jumpa baju camtu,,aku akan pakai baju yang orang akan cakap baju tu lagi besar dari aku..ha,biar kan..bila aku jalan kat luar,,aku selalu pandang and tengok,,lelaki-lelaki suka tegur(mengorat)perempuan yang pakai baju ketat..bak kata ustazah aku dulu,,pakai baju baby,,tak pun pakai baju adik die dulu..aku tau perempuan yang pakai baju macam aku tak akan dipandang oleh lelaki-lelaki zaman sekarang..susah nak jumpa..aku tak kisah pon,,janji hati aku puas...tak dapat cinta dunia tak pe ar..janji cinta akhirat aku punya..huhu..bila aku tengok lelaki-lelaki nie senyum-senyum pandang perempuan pakai baju ketat tu,,aku nak je tanya,, apa sebenarnya yang dieorang fikir..fikir cantik baju perempuan tu,,atau cantik bentuk badan perempuan tu..ish,,takut aku nak fikir...soalan untuk hari nie,,apa sebenarnya yang difikirkan oleh lelaki-lelaki tersebut??????

No comments: