Monday, April 5, 2010

pandangan mata terakhir..


aku ke yang bunuh dia??

bismillah...post kali ni post yang aku memang nak tulis..anak ayam ni dipegang oleh adik beta pada hari kejadian..tapi pada mulanya aku yang pegang.anak ayam ni nampak lemah sangat time tu..aku pun letak atas telapak tangan.aku pandang je..dalam hati aku rasa dia berperang dengan maut.kejap nampak macam ok je,,kejap dia buka mata dia,macam sakit.tapi aku tak bagitau adik aku apa yang aku rasa.last2 anak ayam tu bukak mata and tutp matanya buat terakhir kali..kira aku ar orang yang paling dekat dengan anak ayam tersebut masa dia tengah berperang dengan kematian.walaupun yang mati tu just seekor anak ayam,,tapi bagi makna yang cukup besar bagi aku yang tengok saat-saat akhir hidup dia..pengajarannya buat seorang manusia yang normal macam kita,,kematian tu boleh datang tanpa mengira umur..so,,siap sedia la selalu..jangan memandai nak tangguh taubat..ok =)

No comments:

pandangan mata terakhir..


aku ke yang bunuh dia??

bismillah...post kali ni post yang aku memang nak tulis..anak ayam ni dipegang oleh adik beta pada hari kejadian..tapi pada mulanya aku yang pegang.anak ayam ni nampak lemah sangat time tu..aku pun letak atas telapak tangan.aku pandang je..dalam hati aku rasa dia berperang dengan maut.kejap nampak macam ok je,,kejap dia buka mata dia,macam sakit.tapi aku tak bagitau adik aku apa yang aku rasa.last2 anak ayam tu bukak mata and tutp matanya buat terakhir kali..kira aku ar orang yang paling dekat dengan anak ayam tersebut masa dia tengah berperang dengan kematian.walaupun yang mati tu just seekor anak ayam,,tapi bagi makna yang cukup besar bagi aku yang tengok saat-saat akhir hidup dia..pengajarannya buat seorang manusia yang normal macam kita,,kematian tu boleh datang tanpa mengira umur..so,,siap sedia la selalu..jangan memandai nak tangguh taubat..ok =)

No comments: