Friday, May 28, 2010

iium ta'aruf programme..

bismillah..

alhamdulillah,,aku kat rumah sekarang nie..seronok duk uia!!!roommates aku bek2..ad 3 orang...fatin, shifa, nafisah,..personaliti dyeorang berbeza2 tapi tu yang wat kteorang rapat maybe..huhu..cam dah lama kenal..ruru dapat bilik yang dekat ngn bilik aku..aku selalu duk ziarah dye kat bilik dye tu..sampai roommates dye pon jadi rapat ngn aku..huhuhu..alhamdulillah..nama dyeorang tikah n mimi..both of them dak kelantan..kre kadang2 aku ada r terpengaruh ngn loghat dyeornag tu..shifa plak kedah..terpengaruh lagi aku..huhuhuh..kira bila aku cakap,loghat n9 dah hilang..huhuhu..kadang2 aku cakap kat ruru mai la,,ayak la...aku plak yang terinfluenced ngn dyeorng..huhuhu..takpe la,,bukan benda buruk pon..hehehhe..alhamdulillah,,,makin hari,,makin bertambah kawan aku..ada yang aku kenal tapi tak sempat ingat nama..huhuhu..salah aku gak tak tanya dulu..ish mira nie!!!kat sana bukan sumenye baik..so,,,kne pandai2 la kan???memang dye asing laki perempuan,,tapi ada gak yang jalan sesama nya..setakat nie aku kenal student laki dari muka,,nama malas nak tau..admire tu jauh la an..malas nak admire2 nie..bek aku pikir apa aku nak pilih,,ICT,engineering,,or law...lagi bagus an???sekarang nie aku lagi suka tnduk bila ada laki depan aku...ingat satu kisah kat uia..benda nie jadi time ta'aruf week ari tu..huhuu..cter nye camni....hari tu aku ada test english n arabic..kena la ikut nombor giliran..disebabkan sister(gelaran bg student perempuan) ,,so ada student yang kena duk satu kelas ngn brothers time exam tu...dengn takdir Allah,,aku beberapa sister yg len terpilih tuk duk sama kelas ngn brother..malunya Tuhan je yang tau...aku dah didik diri aku kawal mata kat sana..so,,,time test arabic sesi petang,,aku ngn sister yang terpilih tu dipanggil tuk masuk..kebetulan kteorang kena lalu kat tangga yang dikelilingi ngn ramai brother...ada sorang kawan aku nie pegang tangan aku tuk pimpin aku masuk bilik test la...tapi ntah camne sampai kat tangga tu dye boleh terlepas tangan aku..bayangkan kiri kanan aku lelaki..aku pun jalan ngn pantasnya sambil tunduk...bese la lelaki,,bila ada perempuan mula la macam2..tapi tak sume camtu kan????ha,,,bila aku ngh jalan tu tiba2 aku tedengar sorang dak laki nie cakap,,yang nie kita tak boleh try,,jalan laju,,tunduk je...aku tak tau apa maksud dyeorang,,tapi kalau niat nak men2 kan aku,,ha,,btul la tu,,bek tak payah try,,xkan dilayan pon....hehehhehe..macam2 la jadi,,tapi sume tu aku amik jadi iktibar n kenangan indah dalam hidup..pasni aku just blaja..selebihny Allah yang uruskan..aku berserah je,,insyaAllah...

No comments:

iium ta'aruf programme..

bismillah..

alhamdulillah,,aku kat rumah sekarang nie..seronok duk uia!!!roommates aku bek2..ad 3 orang...fatin, shifa, nafisah,..personaliti dyeorang berbeza2 tapi tu yang wat kteorang rapat maybe..huhu..cam dah lama kenal..ruru dapat bilik yang dekat ngn bilik aku..aku selalu duk ziarah dye kat bilik dye tu..sampai roommates dye pon jadi rapat ngn aku..huhuhu..alhamdulillah..nama dyeorang tikah n mimi..both of them dak kelantan..kre kadang2 aku ada r terpengaruh ngn loghat dyeornag tu..shifa plak kedah..terpengaruh lagi aku..huhuhuh..kira bila aku cakap,loghat n9 dah hilang..huhuhu..kadang2 aku cakap kat ruru mai la,,ayak la...aku plak yang terinfluenced ngn dyeorng..huhuhu..takpe la,,bukan benda buruk pon..hehehhe..alhamdulillah,,,makin hari,,makin bertambah kawan aku..ada yang aku kenal tapi tak sempat ingat nama..huhuhu..salah aku gak tak tanya dulu..ish mira nie!!!kat sana bukan sumenye baik..so,,,kne pandai2 la kan???memang dye asing laki perempuan,,tapi ada gak yang jalan sesama nya..setakat nie aku kenal student laki dari muka,,nama malas nak tau..admire tu jauh la an..malas nak admire2 nie..bek aku pikir apa aku nak pilih,,ICT,engineering,,or law...lagi bagus an???sekarang nie aku lagi suka tnduk bila ada laki depan aku...ingat satu kisah kat uia..benda nie jadi time ta'aruf week ari tu..huhuu..cter nye camni....hari tu aku ada test english n arabic..kena la ikut nombor giliran..disebabkan sister(gelaran bg student perempuan) ,,so ada student yang kena duk satu kelas ngn brothers time exam tu...dengn takdir Allah,,aku beberapa sister yg len terpilih tuk duk sama kelas ngn brother..malunya Tuhan je yang tau...aku dah didik diri aku kawal mata kat sana..so,,,time test arabic sesi petang,,aku ngn sister yang terpilih tu dipanggil tuk masuk..kebetulan kteorang kena lalu kat tangga yang dikelilingi ngn ramai brother...ada sorang kawan aku nie pegang tangan aku tuk pimpin aku masuk bilik test la...tapi ntah camne sampai kat tangga tu dye boleh terlepas tangan aku..bayangkan kiri kanan aku lelaki..aku pun jalan ngn pantasnya sambil tunduk...bese la lelaki,,bila ada perempuan mula la macam2..tapi tak sume camtu kan????ha,,,bila aku ngh jalan tu tiba2 aku tedengar sorang dak laki nie cakap,,yang nie kita tak boleh try,,jalan laju,,tunduk je...aku tak tau apa maksud dyeorang,,tapi kalau niat nak men2 kan aku,,ha,,btul la tu,,bek tak payah try,,xkan dilayan pon....hehehhehe..macam2 la jadi,,tapi sume tu aku amik jadi iktibar n kenangan indah dalam hidup..pasni aku just blaja..selebihny Allah yang uruskan..aku berserah je,,insyaAllah...

No comments: